Interview with Sean Patrick O’ Reilly

Μετά από έναν πρώτο κύκλο συνεντεύξεων με Έλληνες δημιουργούς κόμικ, ήρθε η ώρα για μία μικρή (εορταστική) αλλαγή στην αναζήτηση απαντήσεων και να στραφούμε στην Αγγλία και στον εκδότη της εταιρείας Arcana Comics, τον Sean Patrick O’ Reilly, για να μας μιλήσει για την κατάσταση του χώρου στην πατρίδα του και όχι μόνο.
Τον ευχαριστούμε για το χρόνο που διέθεσε για να απαντήσει στις ερωτήσεις μας, αλλά και για τις εικόνες που μας έστειλε από το κόμικ του, Kade (τόσο από τις τρέχουσες δουλειές, όσο και από την επερχόμενη-αδημοσίευτη) που θα γίνει προσεχώς ταινία από την 1821 comics.
Το πληκτρολόγιο λοιπόν στον Sean.

11.Kade-Modern Age II
-Τι σε οδήγησε να ιδρύσεις την Arcana Comics; Η φράση στο mail σου (εκείνη κάτω από την υπογραφή) «Si vales, gaudeo! Illegitimi non carborundum» (Μην αφήσεις αυτούς τους μπάσταρδους να σε τραβήξουν κάτω), έχει κάποια σχέση με τις αρχές της εταιρείας;

*Αγαπώ τα κόμικς από τότε που ήμουν μικρός και μεγάλωνα με τους X- Μen, Transformers, και την ομάδα της Marvel. Δημιούργησα τον Kade το 2002 και εξέδωσα το πρώτο τεύχος το 2004. Η φράση στο email μου: “Αν είσαι εντάξει, είμαι εντάξει” (if you’re good, I’m good), και: “Μην αφήσεις αυτούς τους μπάσταρδους να σε τραβήξουν κάτω” (Si vales, gaudeo! Illegitimi non carborundum), πράγματι επιδεικνύουν κάποιες αρχές της Arcana. Η πρώτη φράση εννοεί: Είμαστε όλοι τόσο απασχολημένοι που θα ευχόμουν να είχα περισσότερο χρόνο, έτσι εύχομαι να είναι όλοι καλά κι αν όχι, παρακαλώ πείτε μού το. Όσο για τη δεύτερη: είναι αστεία και εμπνευσμένη και σε μία ανταγωνιστική βιομηχανία είναι εύκολο να πέσεις και… πολύ δυσκολότερο να παλέψεις γι’ αυτό που θέλεις.

1.Kade-Bronze Age
-Σε εποχή οικονομικής κρίσης επηρεάζεται τελικά η παραγωγή κόμικς με κάποιον τρόπο;

*Πιστεύω ότι τα πάντα επηρεάζονται αυτόν τον καιρό… Ανάμεσα στις τεχνολογικές εξελίξεις που αλλάζουν τις καθιερωμένες δομές που υπάρχουν εδώ και δεκαετίες, και της παγκόσμιας οικονομικής αλλαγής, οι άνθρωποι και οι εταιρείες πρέπει να μάθουν πώς να κάνουν περισσότερα με λιγότερα. Δεν είναι εύκολο για κανέναν αλλά ναι: οι ρόλοι μας έχουν αλλάξει αισθητά και είμαι σίγουρος πώς θα συμβεί το ίδιο και στο μέλλον.

2.Kade-Indian Golden Age
-Μίλησέ μας για τον Kade σου, το σενάριο, τι θα ακολουθήσει στο μέλλον.

*Η Arcana μόλις ολοκλήρωσε το: “Kade: Tribal Sun” το οποίο είναι η 8η συνέχεια του κόμικ και δουλεύουμε αυτή τη στιγμή το 9ο μέρος που θα μας μεταφέρει στην μοντέρνα εποχή. Η Arcana επίσης επιταχύνει τις προσπάθειες για ένα είδους Kade «ζωντανής δράσης» κάπου στο 2013 και είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι γι’ αυτό.

3.Kade-Dark Ages
-Όπως έχουμε δει στις παρουσιάσει τευχών του Kade από τον ιστότοπο της Arcana, ο ήρωας παρουσιάζεται σε κάθε ιστορία και σε διαφορετικό χρόνο και τόπο. Ίσως μία ιδέα βασισμένη στον Sláine του Pat Simons;

*Για να είμαι ειλικρινής, δυστυχώς δεν έχω ακουστά τον Sláine (τεράστια πάντως η σελίδα για αυτόν στο Wikipedia και φαίνεται σπουδαίος με μια ματιά). Η εξέλιξη του χρόνου στον Kade είναι γραμμική, από την Κλασσική Αθήνα του 489 π.Χ. μέχρι τη σημερινή εποχή, και μπορεί να διαβαστεί σε 9 μέρη. Ωστόσο δεν είναι ταξιδιώτης στο χρόνο “πηδώντας” από σημείο σε σημείο της παγκόσμιας Ιστορίας. Έχουμε προετοιμάσει την πλοκή σε ιστορική σειρά των γεγονότων, κι ο Kade έχει ωριμάσει πολύ αυτά τα 2500 χρόνια. 🙂

1
-Υπάρχει κάποιο αποφασιστικό χαρακτηριστικό που πρέπει να έχει κάθε κόμικ για να αγαπηθεί;

*Νομίζω ότι η ποικιλία αυτής της όμορφης επιχείρησης είναι το κλειδί.

Kade_TS_Cover
-Πότε αποφάσισες ότι η δουλειά σου ήταν αρκετά καλή για να εκδοθεί;
Υπάρχει κάποιο κρίσιμο σημείο που ο δημιουργός απλώς το ξέρει;
Επιπλέον, ως εκδότης, αναζητάς κάποιο αποφασιστικό χαρακτηριστικό στις υποψήφιες για έκδοση δουλειές ;

* Για εμένα ήταν απλώς ρίσκο και επιβράβευση. Έγραψα την ιστορία, σχεδίασα τον χαρακτήρα και μετά έβαλα έναν άλλο καλλιτέχνη να σκιτσάρει την ιστορία. Αυτοεξέδωσα το πρώτο τεύχος και κατάφερα να έχω τα λεφτά μου πίσω -τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο…
Ωστόσο το αγαπούσα, οπότε το συνέχισα και τώρα έχουμε μία βιβλιοθήκη που δημιουργεί εξαιρετικές ευκαιρίες.
Μιλώντας ως εκδότης, δεν απαιτείται κάποιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό (στις υποψήφιες για έκδοση δουλειές), αλλά —προφανώς— η εξαιρετική τέχνη είναι το πρώτο πράγμα που παρατηρεί ο καθένας, οπότε ανεπιφύλακτα θα πρότεινα όλα να ξεκινούν από εκεί.

4.Kade-Feudal Japan
-Πού πιστεύεις ότι μια κόμικς κοινότητα θα πρέπει να στοχεύει σε μία χώρα με ένα όχι και τόσο ευρύ κοινό;

*Ίσως με το να ξεκινούσε να μοιράζεται ιστορίες-χαρακτήρες, εμπειρίες μέσω internet. Το επόμενο βήμα είναι να βρεθούν τα μέλη μαζί και πιθανόν να κάνουν μία σύμπραξη. Τα κόμικς είναι μία συνεργατική διαδικασία και όταν ερχόμαστε σε επαφή, πολλές σπουδαίες ιδέες μπορούν να συμβούν!

5.Kade-Russia's Red Sun

Interview with Sean Patrick O’ Reilly, publisher of Arcana Comics.

After a first «circle» of interviews taken by Greek comic creators, it’s time for a small (Christmas) change to our quest for answers and turn our attention to England and to the publisher of the «Arcana Comics» company, Sean Patrick O’ Reilly, to speak about the situation of comics in his country and other things.
We thank him for the time he took to answer our questions and for the pictures he sent to us from his comic, Kade (from the current works and the unpublished one), soon to be a movie by 1821 comics.
So, lets hand over the keyboard to Sean, shall we?

6.Kade-Wild West
-What led you to establish arcana comics? Does the phrase in your mail (the one under your signature) «Si vales, gaudeo! Illegitimi non carborundum» have anything to do with the company’s principles?

*I have loved comics since I was young growing up on X-Men, Transformers and Marvel Team-Up. I created Kade in 2002 and got the first issue published in 2004. The phrase in my email («if you’re good, I’m good» and «Don’t let the bastards drag you down») do demonstrate some of Arcana. We’re all so busy that I wish I had more time, so I hope everyone is doing well and if not, please let me know. As for the other one, it’s funny and inspirational and in a competitive industry it’s easy to get down…much harder to strive for what you want.

7.Kade-Civil War
-In a time of economic crisis is actually the comics production affected somehow?

*I think everything is affected right now…between the advancements of technology breaking paradigm structures that have been around for decades, and a global economic change, people and companies, need to learn how to do more with less. It’s not easy for anyone, but yes our roles have changed significantly and I’m sure will continue to change into the future.

8.Kade-World War II Hero
-Tell us about your «Kade», the plot, what will follow in the future.

*Arcana just completed Kade: Tribal Sun which is the 8th volume of Kade and we’re working on our 9th one which will take us to modern day. Arcana is also gearing up for a live action Kade short and we’re pretty excited about that for 2013.

9.Kade-70's Edition Solid
-As we see from Kade’s previews in arcanacomics, the hero appears in each novel in a different time and place. Perhaps an idea borrowed from Pat Simon’s Sláine?

*To be honest I sadly haven’t heard of Sláine (huge Wiki page on it though and it sounds great). Kade’s storyline is linear progression from Athens, 489 BC to modern day and can be read in the 9 volumes. But he’s not a time traveller and doesn’t jump around through history. We have released the adventures in historical order and he’s matured a lot over the 2500 years. 🙂

-Is there a decisive characteristic that every comic must have in order to be loved?

*I think diversity of this beautiful industry is the key.

-When did you decide that your work was good enough to be published?
Is there a critical point where the creator just knows it?
Furthermore, as a publisher, do you seek a decisive characteristic in the works submitted to you which makes you give a comic creation a chance?

Kade_TS_Pg_01_InksKade_TS_Pg_02_Inks

*For me it was just risk and reward…I wrote the story, designed the character and then had another artist draw the story. I self-published the first issue and managed to get my money back…literally nothing more. But I did love it and did it again and now we have a library that has created great opportunities. As a publisher there is no one characteristic required but obviously great art is the first thing anyone sees, so I would highly suggest starting there.

Kade_TS_Pg_04_Inks
Kade_TS_Pg_05_Inks
-Where do you think a comics community should aim in a country which does not have a wide comics audience?

*Maybe start simply on the Internet sharing stories, characters and experiences…the next step is getting together and possibly doing a convention. Comics are a collaborative process and when getting together many great ideas can happen!

Άδεια Creative Commons
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Μη εισαγόμενο .

Posted on 30/12/2012, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 7 Σχόλια.

  1. Χορταστική, απολαυστική, άκρως εορταστική, η τελευταία μας συνέντευξη ή μάλλον του Βασίλη, για το 2012!

    Μπράβο Χ 12, ένα για κάθε μήνα, Βασίλη!

    Μου αρέσει!

  2. Καταπληκτική!!!

    Μου αρέσει!

  3. Εμένα με εκπλήσσει το πόσο συμφωνώ με αυτά που μας λέει ο Sean και πόσο περισσότερο η ρητή διατύπωση αυτού που έχω σκεφτεί ουκ ολίγες φορές (και όχι μόνο εγώ θα μου πείτε): πρέπει σήμερα να κάνουμε περισσότερα με λιγότερα.

    Μου αρέσει!

  4. Χμμμ, μπορεί μέσα κι από άλλα σχόλια να προκύψει κάτι πιο χειροπιαστό.

    Μου αρέσει!

  5. Dear Sean, I agree with everything you have mentioned above, but I couldn’t agree more with your phrase: people (and companies), need to learn how to do more with less…

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.